Încurajarea învățării și a creativității tinerilor NEET poate deveni realitate

EduCare pentru deprinderi de viață” este un joc de societate care promovează  o metodă educativă  inovativă, unde profesioniştii din diferite nivele educaționale adoptă practici creative de predare a diferitor subiecte: dezvoltarea personală, sănătatea mintală, prevenirea și combaterea bolilor cu transmitere sexuală, ghidarea în carieră, etc. Jocul a propus şi validat o metodologie interactivă care poate fi utilizată de către formatori, profesori, bibliotecari și alte persoane interesate din diferite sectoare educaționale și de tineret din Republica Moldova.

Potrivit coordonatorului de proiect, Olga Cernelev “Prin intermediul jocului “EduCare pentru deprinderi de viață” suntem convinşi că nu învățăm tinerii într‐un singur mod, ci în diferite moduri, în funcție de aptitudinile personale, problemele de situație și de conținut. Astfel, tinerii, în special din categoria NEET, vor fi capabili să utilizeze o combinație diferită a stilurilor de învățare a deprinderilor de viață, fapt ce va spori interesul acestora pentru educație și angajarea în câmpul muncii. ”

Jocul „EduCare pentru deprinderi de viață” este o combinație a 5 modele de învățare: achiziția, imitarea, explicarea, participarea și descoperirea.

  • Achiziția se referă la transferul de informație de la cel care o deține către cel care se află în poziția de receptor pasiv.
  • Descoperirea prevede generarea de idei noi, modele și concepte privind deprinderile de viață.
  • Explicarea presupune expunerea unei probleme de situație, a unei noțiuni, etc. pentru a facilita înțelegerea și asimilarea subiectului.
  • Imitarea se referă la prezentarea situațiilor, a noțiunilor, etc. legate de deprinderile de viață prin intermediul gesturilor.
  • Participarea se axează pe aspectele sociale ale activității de educare a deprinderilor de viață, unde tinerii în echipă creează înțelesuri noi, interacționând între ei.

Jocul „EduCare pentru deprinderi de viață” trebuie perceput ca parte integrantă a unui scenariu de învățare în care utilizatorii au posibilitatea de a emite judecăți proprii şi de a acumula experiențe noi, fapt ce va permite aplicarea conceptului “learning by doing.” În acest context, jocul este utilizat ca stimul al procesului de învățare și adoptare a deprinderilor de viață în rândul tinerilor, în special din categoria NEET.

Acest material este realizat de A.O. PRINCIPII SĂNĂTOASE în cadrul proiectului "Serviciul inclusiv: Educare pentru deprinderi de viață" cu suportul Fundaţiei Est-Europene în parteneriat cu Consiliul Național al Tineretului din Moldova, Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare și Agenția pentru Dezvoltare Regională din Transnistria, din resursele acordate de Uniunea Europeană și Suedia.

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Negru spune:

    Bună ziua! Sunt Marina Negru, bibliotecar principal la Biblioteca Publică Chirca, raionul Anenii Noi. M-a cointeresat acest articol și m-a intrigat. Spuneți-mi vă rog frumos, cum pot face rost de acest joc. Aștept răspuns. Numai bine și multă sănătate!

    Apreciază

    1. Healthy Principles spune:

      Buna ziua. Lasati-ne adresa, MD, nr. tel si persoana de contact pentru a remite prin posta Moldovei: prinsan@hotmail.com. Numai bine, echipa PRINCIPII SĂNĂTOASE

      Apreciază

Comentariul Dvs.

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s